L`ENTRADA DE FESTES DE MOROS DE COCENTAINA

ENTRA DE FESTES DE MOROS

BORTS

LA DONA I ELS FILLS

BALET

CAPITA DELS BORTS

Rubén Colominahan representat els càrrecs de 2019

Amb el sol ja amagat i la llum de la lluna sobre la vila comtal, l’Entrada Mora ha aportat el pas elegant del seu exèrcit. Els encarregats d’encetar-la han sigut els Bereberes Els Borts, filà del capità Rubén Colomina.

 

Abans de fer acte de presència el seu cabdill, la filà ha irromput a Cocentaina amb la seua esquadra de blancs i el ballet d’Alicia Montava. Desenes de ballarines han calcat els sensuals moviments d’un cavall negre que també ha acompanyat el ball que precedia a la resta del seguici.

 

Després ha arribat el moment de contemplar la figura del capità. Rubén Colomina ha fet acte de presència sobre un gegant animal amb aspecte temible. Imatge molt guerrera, amb pells d’animal per tot el seu cos i amb l’escut i la llança ben visibles ha sorprés a un públic acostumat a veure capitans amb aspectes més senyorials.

 

L’Entrada Mora ha continuat amb el pas de Bequeteros, Llana, Muladís, Mudéjares, Guàrdia Jalifiana i Kabileños, abans de l’arribada de la

i Abraham Moltó abanderat