CORRE FOC 2018

Quan el foc es converteix en MÚSICA, CULTURA, TRADICIÓ I ESPECTACLE.

Biografía10881629_361586234012763_4323853511410509458_n
Dimonis Rafolins surt a l’Alqueria d’Asnar l’any 1990 de la ma d’un grup de músics amics i amants del foc que decideixen formar una colla de diables per gaudir del foc i fomentar la tradició del correfocs per tot el País Valencià. Al setembre d’aquest mateix any, coincidint amb les festes patronals del municipi, els Dimonis Rafolins s’estrenen com correfocs.
En Agost de 1991 realitzem el primer correfocs fora del nostre poble, a Beniarrés, però es l’any 1992 quan finalment es consolidem com a colla, actuant a pobles com Benimarfull, Beniarrés, la Nucia, Altea la Vella, l’Alfàs del Pi, Altea, Benirredrà i l’Alqueria.
Fins a l’actualitat han estat molts pobles on hem actuat i gaudit amb la gent: Alcoi, Cocentaina, Muro, Ontinyent, Alfafara, La Canyada, Alcosser, Gaianes, Beniarrés, L’Orxa, Benimarfull, Planes, Benilloba, Millena, Gorga, Balones, Tollos, Castell de Castells, Quatretondeta, Alcoleja, Benasau, Ares del Bosc, Benimantell, Callosa t’Ensarrià, La Nucia, Xàbia, Altea, Benidorm, Alfàs del Pi, Parcent, Xalo, Beniarbeig, Gata de Gorgos, Ibi, Castalla, Villena, Xixona, Sant Joan, Elx, Ràfol de Salem, Benirredrà, L’Eliana …. i algun poble mes que segur que ens deixem.
Com a actuacions destacades cal esmentar la realitzada l’any 2003 a Santa Maria da Feira (Portugal) per clausurar el Festival imaginarius de Teatre al carrer. Va ser tota una experiència per al grup poder clausurar un festival internacional representant a l’Estat Espanyol.
A banda dels correfocs, els Dimonis Rafolins també hem composat diferents espectacles piromusicals, entre els que destaquen el realitzat en 2008 a l’Alqueria amb l’obra de dolçaina i tabal l’Akelarre, en Juny del 2010 a Cocentaina per a la presentació del disc Somnis de Romu Agullo i en Setembre del 2012 a l’Alqueria amb l’obra musical de Tabals i Saragüells.
També hem representat diferents actuacions teatrals que combinen la dansa amb els efectes piromusicals. L’any 2011, junt amb l’escola de Ballet de l’Alqueria d’Asnar, presentàrem L’Espectacle Mitològic, un espectacle on l’espectador es trasllada a l’època dels deus grecs al ritme de la musica, la dansa i els efectes pirotècnics; realitzant actuacions a les localitats de Tollos, Benimassot, Benasau i l’Alqueria. Al novembre del 2012 estrenàrem per a la clausura de la Fira de Cocentaina un nou espectacle anomenat L’Auca de Foc.
A pesar de tot aquest camí recorregut, Dimonis Rafolins tenim la mateixa il•lusió, o inclús mes, que el primer dia, i volem que junt amb nosaltres ens ajudeu a continuar aquesta aventura. Salut, cultura, tradició i foc!!!

 

macasesa

Deja una respuesta

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.